reklama

Prečo nevoliť „ tzv. politických manekýnov a manekýnky“...

Blížia sa nám voľby parlamentné a komunálne.. V komunálnej politike som síce dlhšie, avšak ako poslankyňa len prvé volebné obdobie. Keď sledujem viac poslaneckú prácu na niektorých zastupiteľstvách vrátane zasadnutia NR SR , či mestských, alebo obecných aj tam máme „známe tváre“, ktoré sú v politike a podaktorí už od 90-tych rokov (niektorí aj predtým) a akosi si podľa mňa zvykli, že „pracovať“ ani nemusia , veď ich každý pozná... A teda aj budú zvolení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

 Podaktorí sú tak „na roztrhnutie“ dokonca aj v dvoch a troch zastupiteľstvách a v rôznych komisiách, firmách... od krajov, mesta, miest.. A tak pobehujú z jedného zastupiteľstva do druhého alebo komisií, veľakrát ani neostanú do konca zasadnutia, lebo ako, by mohli? Veď povinnosti inde predsa volajú....

Tiež sa nanominujú do komisií, ktorých sa väčšinou ani nezúčastňujú, alebo si len na ne odskočia. Na zasadnutiach zastupiteľstva ich vidíte občas vystupovať k „mediálnemu bodu“ pokiaľ sú tam kamery využijú situáciu a občan si možno myslí, že práve oni najviac pracujú...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bohužiaľ, opak je pravdou. Nuž , ale to je asi politika... a samozrejme rozhodujú o tom občania vo voľbách.... Takže, niet sa na, čo sťažovať.. Neviem si však predstaviť, ako si môžu seriózne plniť svoje poslanecké povinnosti. Väčšina poslancov (okrem poslancov NR SR) má trvalý pracovný pomer s normálnym pracovným časom a viem podľa seba, že väčšinou si pripravujem materiály, interpelácie, návrhy uznesení,.. na zasadnutia zastupiteľstva v nočných hodinách a voľnom čase a cez víkendy... 

Pre mňa je to už skôr zdvihnutý prst! Pozor! Nevoliť takéhoto „manekýna/ku“, čo sa predvádza (česť výnimkám) stále v poslaneckých laviciach a na obrazovke alebo v tlači a je vo viacerých zastupiteľstvách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Keď sledujem aj v našich médiách diskusie zastupiteľstiev a vidím, ako sa k predloženým odborným materiálom vyjadrujú podaktorí poslanci napr. lekár za „stavebného inžiniera“,  magister za „analytika“, právnik za „lekára“ , študent za „úradníka“, kombinácie pripúšťam rôzne...len za to, že ma natáčajú..... Slušne povedané mám z toho zmiešané pocity.

Odbornosť a politika sú odlišné veci a podaktorí si myslia, že „politizovať“ o výsostne odborných veciam im prináleží...Následky sú z toho také, že idú eurá z vreciek daňových poplatníkov vo forme pokút od dotknutých orgánov , prehratých súdnych sporoch, pochybeniach vo verejných obstarávaniach, v zmluvách a pod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebyť takýchto „rozhodnutí“ v zastupiteľstvách a následne štatutárov miest , krajov a obcí... položme si otázku: „Koľko by sme z týchto peňazí vedeli opraviť chodníkov, ciest, terás , škôlok, škôl, zariadení a pod.?“ Odpoviem veľa.

Mne samej sa stáva na zastupiteľstve, že keď upozorním starostu a poslancov, že je možné pochybenie zákona a čítam konkrétny paragraf zo zákona, postaví sa kolega poslanec a povie mi, že nehovorím pravdu... A to už je aj pre mňa silná káva, ako sa hovorí...!

Obdobne vnímam aj takto zvolených starostov, županov, ktorí sú aj poslancami vo viacerých zastupiteľstvách, členmi komisií, profesijných organizácií,... lebo osobne si myslím, že „starostovanie“ by malo byť  o celom človeku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je šťastie, pokiaľ majú  napríklad starostovia „zástupcov starostu, prednostov “  nominantov z odborných kruhov, čo je asi predpokladám málokde, sú to väčšinou stranícke nominácie a nie vždy má strana „šťastnú ruku“ a odporučí na túto funkciu...tzv. „odborníka alebo skúseného človeka“. Lebo podľa mňa na tieto funkcie nestačí mať prax len z riadenia auta....

Predkladané materiály potom  vyzerajú pomaly ako „testy na nejaké skúšky “, kde sa navrhujú alternatívy od protizákonných možností až po správne možnosti...a nechávajú rozhodovať poslancov..., ktorí však nemusia byť zdatní v danej odbornosti alebo problematike....

Ja osobne sa viac prikláňam k voľbe zástupcov občanov do parlamentov  skôr po odbornej stránke. Chýbajú mi v zastupiteľstvách viac osobností, ktoré sa vedia relevantne v zmysle zákonov vyjadriť k predkladaným materiálom.

Občania majú v rukách pri všetkých voľbách „nesmiernu moc“ a záleží len na nich koho posadia do poslaneckých lavíc, starostovských, a iných funkcií v rámci samospráv a štátu.  

Poznám veľa odborníkov a zdatných ľudí z celého spektra politických strán, či už z terajšej koalície a opozície  a tiež i nezávislých, ako i aktívnych občanov. Ak sa „náhodou“ takýto kandidáti na poslancov objavia na kandidátke do volieb , podľa mňa by mali dostať od občanov priestor....

 Mali by sme si asi všetci, ktorí pôjdeme voliť, ale aj tí, čo sa nezúčastnia volieb  uvedomiť, že ovplyvňujeme našimi rozhodnutiami život nás všetkých. Takto to cítim ja.

Ospravedlňujem sa, že som použila názov profesie  všetkým manekýnkam a manekýnom....len nenapadlo ma lepšie prirovnanie. Oni predvádzajú odevy a doplnky a naši tzv. politickí  manekýni/ ky,  iba svoju „maličkosť“.

Andrea Čapčeková

Andrea Čapčeková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som vydatá a mám jednu dcéru a dve krásne vnučky. Vo volebnom období 2006 -2010 som bola zvolená za poslankyňu do MZ MČ Bratislava - Petržalka, nie som členom žiadnej politickej strany. V roku 2009 sme s manželom a kolegami od športu založili občianske združenie „Združenie Športových Klubov Petržalky, o.z.“ www.zskp.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu