reklama

Máte strach zo zubára? Už nemusíte!

Strach zo zubárov vznikol ešte v dobe kamennej. Lenže, kto by sa vtedy nebál, keď sa vraj zuby vŕtali zvieracími pazúrikmi a drevenými kolíkmi?! Prečo sa však bojíme dnes, keď máme k dispozícii tie najmodernejšie a úplne bezbolestné diagnostické a ošetrovacie metódy? Strach zo zubára môže mať rôzne príčiny, najčastejšie však vzniká v detstve zo zlej skúsenosti so zubným ošetrením a postupne prerastá až do fóbie. Môže sa však objaviť aj v dospelosti vinou necitlivého lekára, alebo to má na svedomí aj naša dispozícia..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Spomínam si z detstva na moje prvé návštevy u zubného lekára ešte, keď sme bývali v Prievoze, ktorého som sa tak bála, že som ho pohrýzla, keď mi trhal mliečny zub...chudáčisko, asi nemal ten správny prístup k detskému pacientovi?

Nemávala som v mladosti nejaké vážnejšie problémy so zubami, až neskôr po narodení dcérky… Bohužiaľ, trpím viacerými alergiami, okrem iného aj na lieky a iné látky, ktoré sa používajú aj v zubnom lekárstve. Keď nastal čas , že mi museli trhať zub s akútnym zápalom, môj vtedajší zubný lekár vzhľadom na moje alergie mal strach a dával mi minimálne dávky anestetík a pravdu povediac trhal mi zuby naživo, za asistencie manžela, ktorý mi držal hlavu...Mala som také bolesti, že som nevedela ani ruku zovrieť, pridružili sa k tomu aj iné zdravotné problémy... Pri trhaní som od bolesti vrieskala ako pavián, myslím, že z čakárne som odplašila všetkých odhodlaných pacientov, ktorí si vtedy prišli opraviť zuby...Čakáreň bola po mojej návšteve prázdna a vôbec sa tomu nečudujem. Neviním z toho lekára, vedel výborne trhať, len v tom čase ešte neboli tak účinné anestetiká , ako sú dnes. Samozrejme aj táto skúsenosť mi utkvela v pamäti a vybudovala vo mne panický strach zo zubárskeho kresla...Tiež sa k tomu pridružilii skúsenosti, keď som mala bolesti zo zápalu trojklanného nervu a lekárka ma poslala v tom čase na zubnú pohotovosť na Heydukovu, kde mi v noci lekár pozrel do úst a konštatoval, že tam mám prísť, keď budem potrebovať podrôtovať sánku...ale to bolo dávno...Mimochodom tá bolesť bola zrejme z toho, že mi v blízkosti tohto nervu rástol zub múdrosti, čo si vtedy lekár bohužiaľ nijako neoveril napr. rtg., a tak som doma týždeň v neskutočných bolestiach vrieskala do paplónu, lebo nemôžem užívať lieky proti bolesti...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ako človeku pribúdajú rôčky, potrebovala som si dať ošetriť zuby. Strach zo zubára bol vždy silnejší ...

Pýtala som sa známych, či poznajú nejakého dobrého zubného lekára, ktorého by som sa nebála ja, a ktorý by sa nebál mňa, vzhľadom na moje alergie ...

Až som našla, .. Dávnejšie som sa na jednom stretnutí zoznámila so sympatickým mladým mužom, ktorý bol zubár a presviedčal ma, aby som sa nebála a prišla...Priznám sa, úprimne mala som v tom čase nedôveru k mladému človeku a hovorila som si , že veď, ako mi môže pomôcť? Má dosť skúseností?

Čas hral samozrejme proti mne a už som musela navštíviť zubného chirurga...Náš rodinný priateľ mi hovorí, veď choď k mojej pani doktorke, pomôže Ti. A tak som išla a hádajte, kde som po rokoch skončila? A ako sa hovorí, že žiadne stretnutie v živote nie je náhoda?! U toho mladého zubného lekára, jej syna, ktorý pracuje na zubnej chirurgii na Heydukovej. Myslím si, že jej ho môže závidieť nejedna mama... Pán doktor ma poslal na alergológiu do štátnej nemocnice na otestovanie anestetík a antibiotík, aby som pri trhaní nemusela trpieť ako predtým...Povedal mi, že predsa len doba pokročila aj v liekoch, sú už novšie a účinnejšie. Mal pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikdy by som neverila, že stretnem milého, sympatického a mimoriadne šikovného profesionála - zubného lekára MUDr. Dušana Hollého, ml.

Mali ste už niekedy pocit u zubného lekára, že po extrakcii zubov ho máte chuť pohladkať z vďačnosti, že ste netrpeli, že bol prívetivý, milý a pozorný? Kiežby naše zdravotníctvo malo, čo najviac takýchto lekárov, ktorí pochopili, že byť lekárom nie je povolanie, ale poslanie...

Pán doktor Hollý ml. úprímná vďaka za všetko, som šťastná , že som Vás a Vašu maminu stretla.

Nuž a pre tých čitateľov, ktorí dočítali až do konca:

Viem, že veľa ľudí má strach zo zubného chirurga, odkladá návštevu lekára, tak som Vám týmto blogom napísala moju skúsenosť a možno pomôže aj vám.....

Andrea Čapčeková

Andrea Čapčeková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som vydatá a mám jednu dcéru a dve krásne vnučky. Vo volebnom období 2006 -2010 som bola zvolená za poslankyňu do MZ MČ Bratislava - Petržalka, nie som členom žiadnej politickej strany. V roku 2009 sme s manželom a kolegami od športu založili občianske združenie „Združenie Športových Klubov Petržalky, o.z.“ www.zskp.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu